Vizează în special intervenția timpurie ce are menirea de a raspunde nevoilor de dezvoltare ale copiilor cu deficiențe motorii, cognitive, de limbaj, relaționale în perioada care incepe cu nasterea și se incheie la 3 ani.
Diagnosticarea și intervenția precoce in logopedie pune accentul pe etapa prefonematică și pe stimularea aparatului fonoarticulator. Logopedul se ocupa cu educarea comunicarii atât în planul recepției cât și in cel expresiv. Activitatea se adresează copiilor cu semne de intârziere in dezvoltare, celor cu sindroame genetice sau diagnosticati cu Tulburari Pervasive de Dezvoltare.
Logopedia adresată preșcolarului și școlarului mic
Odată cu cucerirea limbajului, logopedul abordează in programul terapeutic, anumite particularități cum ar fi pronunția dificitară a copilului, ritmul neadecvat și neinsușirea elementelor prozodice. Deasemenea, școlarii cu dificultați de invațare si tulburari dislexo-disgrafice sunt ajutați prin stimularea proceselor cognitive implicate in actul invățarii.